ट्रेंडिंग:

>> अस्तायो लक्ष्मी मुसहरको शिक्षक बन्ने रहर >> कोशीमा माओवादीका मन्त्रीले दिए राजीनामा, सरकारलाई समर्थन भने कायमै >> योजना आयोगका उपाध्यक्षसहित सदस्यले लिए शपथ >> नक्कली नोटसहित सर्लाहीका दुईजना पक्राउ >> मिथ्या सूचनाले पत्रकारिता जगतमा संकट >> निस्दी गाउँपालिकामा आनियमितताः ६ करोड बढी खर्च मनलाग्दी >> मौद्रिक नीतिले अर्थतन्त्रको विद्यमान समस्यालाई सम्बोधन गर्न सहयोग गर्छ- अर्थमन्त्री पौडेल >> नारायणघाट–बुटवल सडक खण्डको तेस्रो पटक म्याद थप >> आम्दा अस्पतालको स्तरवृद्धिमा जोड >> रेशमलाई लुम्बिनीमा धक्का, संसदीय दलको नेता परिवर्तनलाई प्रदेश सभाले मानेन >> भारतमा ५ महिनादेखि बन्धक बनाइएका २८ नेपाली मजदुरको उद्धार >> निर्माण व्यवसायी मैत्री आयो मौद्रिक नीति, के के व्यवस्था गरियो ? >> बुटवलकी नाबालिगमाथि कपिलवस्तुको चार नम्बरमा सामूहिक बलात्कार >> मौद्रिक नीति : मूल्यवृद्धि ५ प्रतिशतमा सीमित गर्ने लक्ष्य >> सेयर धितो कर्जाको २० करोडको सीमा खारेज >> निर्माण व्यवसायीले मंसिरसम्म कर्जा तिर्ने गरी पुनर्तालिकीकरण हुने >> टीआरसी विधेयक बारे कार्यदलमा सैद्धान्तिक सहमति >> सन्दीप लामिछानेविरुद्ध मुद्दा नचलाउन ’गौशाला २६’ को निवेदन >> मौद्रिक नीति सार्वजनिक (पूर्णपाठ) >> पेरिस ओलम्पिकको उद्घाटन आज हुदै >> सुनचाँदीको मुल्य घट्यो, तोलाको कति पुग्यो ? >> संक्रमणकालीन न्यायसम्बन्धि विधेयकः कार्यदलको बैठक सिंहदरबारमा शुरु >> अमेरिकी डलरको भाउ घट्यो, कुन मुद्रा कतिमा हुँदैछ कारोबार >> लुम्बिनीलाई खतराको सूचीमा राख्ने प्रस्ताव अस्वीकृत >> तिनाउका किसानको खेतमा काँडादार खपटे हिस्पा देखियो >> दुर्घटना भएको ५५ बर्षपछि अष्ट्रेलियामा भेटियो जहाज >> गुल्मीमा मध्यसाउनमा धान रोपाइँको चटारो >> मौद्रिक नीति आज आउँदै >> नेपालमा लामो राजनीतिक अस्थिरताका कारणहरू >> उत्खनन् क्षेत्रको ब्यवस्थापनमा वेवास्ता >> कपिलवस्तु अस्पतालबाट २५ लाखको औषधि गायब >> मौसम पूर्वानुमान : आज यी चार प्रदेशमा भारी वर्षाको सम्भावना >> साउनमा हरियो चुरा : संस्कृति कि फेसन ? >> पेरिस ओलम्पिकमा खेलाडीको गुनासो >> संस्कार, संस्कृति सबै मिलेर जोगाऔ >> तानसेनबाट पक्राउ परे जुवाडे >> मौसम र सडकमा सुधार आएपछि रात्री बस सेवा सञ्चालन >> लीलादेवी गड्तौला मुख्यसचिवमा नियुक्त >> व्यवस्थापन संकायका कार्यक्रम सञ्चालन गर्दै मेट्रो कलेज >> यसकारण ढिलाई भएको हो कर्णाली सरकारको पुनर्गठन >> सौरभ चौधरीको नयाँ फिल्म ‘कर्मा’ को घोषणा >> राष्ट्रिय योजना आयोगको उपाध्यक्षमा अधिकारी नियुक्त >> बेचन झालाई थुनामुक्त गर्न सर्वोच्चद्वारा अस्वीकार >> मन्त्री पाण्डेलाई संसदीय समितिको निर्देशन–आइकाओको रिपोर्ट एक साताभित्र पेश गर्नु >> सुनवलमा सर्पदंशबाट ४ वर्षीय बालकको मृत्यु >> सञ्चारिका समूह दाङका नवनिर्वाचित पदाधिकारीलाई सम्मान >> आज मन्त्रिपरिषद्को बैठक बस्दै >> सौर्य एयरलाइन्सको जहाज दुर्घटनाका छ तथ्य >> राजदूत नियुक्तीमा काँग्रेस र एमालेबिच सहमति >> ओलम्पिक फुटबलको उद्घाटन खेलमा मोरक्को विजयी

मधेशमा बिकराल बन्दै मिटर ब्याजको समस्या

१६ चैत्र २०८०, शुक्रबार
१६ चैत्र २०८०, शुक्रबार

बिगत केही महिनादेखि चलेको मिटर ब्याज पीडितहरूको देशव्यापी आन्दोलनले देशलाई तताएको छ । बौद्धिक जमातलाई घच्घच्याएको छ । समस्या पीडित र पीडकको लागि मात्र नभएर सरकारको लागि पनि गलपाँसो बनेको छ । मिटर व्याजको समस्या थोरबहुत सवै ठाउँमा भएपनि मधेशमा बिकराल छ । यस घटनामा पीडितहरूले सम्पत्ति हड्पनेदेखि लिएर यौन शोषणसम्मको आरोप साहुमाथि लगाएका छन् । मिटर ब्याजले पीडितहरूलाई दिएको पारिवारीक पिडा, आर्थिक अभाव, सामाजिक दलन तथा मानसिक कष्ट असह्य छन् । आन्दोलनसँगै समाजमा भइरहेका अनौपचारीक लेनदेन ठप्प छन् । जसका कारणले साहु महाजनबाट चर्को व्याजमा लेनदेन गरि छोराछोरीको विवाह, पढाइ खर्च, बैदेशिक रोजगार, कृषि कर्म जस्ता कार्यहरू प्रभावित भएका छन् । कतिपय ऋणमा डुबेर छटपटाईरहेका छन भने कतिपय मिटर ब्याज नपाएर छटपटाई रहेका छन । मधेशमा मिटर व्याज र जमिनदारी प्रथामा खासै भिन्नता छैन, रूपमात्र फेरिएको देखिन्छ । जमिनदारी प्रथामा असामीको जीवन धन सवै जमिन्दारको हुन्थ्यो । उसले लिने हरेक श्वास जमिन्दारकै नाममा लिन्थ्यो । लेनदेन धान चामलमा हुन्थ्यो । श्रममार्फत तिर्नुपथ्र्यो । दुई बीच नोकर र स्वामीको सम्बन्ध हुन्थ्यो । असामीको नजरमा जमिन्दार अन्नदाताकै रूपमा हुन्थे जबकि अन्न उत्पादन रैतीहरू गर्ने गथ्र्ये । समाज र राज्य दुवैले जमिनदारलाई सम्मान गरेका थिए । मिटरब्याजले केही रकम दिएर परिवारलाई बन्धक नै बनाएको छ । तर ऋणीहरूले प्रतिकार गर्ने अवस्था छैन् ।

मधेशमा मिटरब्याज घर घरमा पसेको छ । मधेशका अधिकांश गरिव परिवार मलखाद, बिवाह, भोजभतेर, बैदेशिक रोजगार, पढाई, दवाई र खेतीबारीको लागि समेत मिटर ब्याजमा पैसा लिने गरेका छन् । रकम लिए वापत खेत बन्धकीभन्दा पनि खेतको राजीनामा पास गराउने गरेका छन् । राजीनामासँगै दिएको रकमको दोब्बर रकमको काजगपत्र बनाउने गरेका छन् । त्यस कागजलाई वडाध्यक्षसँग प्रमाणित गराई दर्ता समेत गराउने गरेका छन् । तर हरेक काम दुवै पक्षको राजीखुसीले भएका छन् । दुई पक्षबीच हुने गरेका कतिपय गोप्य समझदारी दुई जनालाई मात्र जानकारी रहेको हुन्छ । यी सवै कार्यलाई सामान्य प्रक्रियाको रूपमा लिइन्छ । ऋण लिएको एक महिनापछि साठी प्रतिशत ब्याज तिर्न शुरु गरेपछि ऋणीलाई बल्ल चक्रव्युहमा परेको महसुस हुन्छ । तर, ऋण लिएपछि त्यसलाई तोडन सक्ने क्षमता पीडितमा हुँदैन । तीन लाख दिएर तीस लाखको खेत जफत भएको साक्षी मधेशमा थुप्रै भेटिन्छन् । आखिर यतिको जोखिम मोलेर मानिस किन ऋण लिएका छन् ? आफ्नै समाजमा बसेर आफ्नै टोल छिमेकी, भाइबन्धुलाई यति निर्ममतापूर्क किन ठगे होलान् ? ठगिने र ठग्ने को को होलान् ? यतिको दिनसम्म राज्यले किन हस्तक्षेप गरेन् होला ? समाजका अगुवा र राजनीति गर्नेहरू के हेरेर बसे होलन् । यी र यस्ता थुप्रै प्रश्न बाहिरीयाहरूको मनमा होलान् ।
सवैलाई थाह भएकै कुरा हो– शिक्षाको मामलामा मधेश कमजोर छ र सचेतनामा त झनै कमजोर छ । जसको असर मिटर ब्याजदेखि स्वास्थ्य लगायत अन्य पक्षमा समेत परेका छन् । समाज विकास द्रुत गतिमा अगाडि बढेको अवस्थामा मधेशी समुदायमा आर्थिक विकाससँगै सामाजिक विकासमा फड्को मार्ने सपना देख्नु स्वाभाविक छ । जसलाई पूरा गर्न ऋण लिएर भएपनि अगाडि बढने प्रयास गरेको देखिन्छ । मधेश कृषिमा आधारित छ तर कृषिको अवस्था दिन प्रतिदिन खस्किदै गएको छ । सिचाइको व्यवस्था छैन । उन्नत बीउबिजन तथा मलखाद उपलव्ध छैन । कतिपय अवस्थामा आम्दानीभन्दा लगानी धेरै भएको अवस्था छ । चर्को ब्याजमा कर्जा लिएर खेती गरी ऋणमा डुवेको थुप्रै किसान छन । खेती गर्नका लागि खेत बेच्नेको कमी छैन् । बिबाह, बर्तबन्ध, मुन्डन, मृत्युभोज, धार्मिक अनुष्ठान, भण्डाराको तडकभडकले मधेश आक्रन्त छ । यसले केहीलाई भ्रष्ट बनाएको छ भने धेरैलाई ऋणको भारी बोकाएको छ । दाईजोले घरेलु वा महिला हिँसामात्र गरेको छैन, माइत पक्षलाई ऋणमा पनि डुवाएको छ । छोरी जन्मेदेखि बाबुआमालाई तिनको शिक्षाभन्दा पनि बिबाहको चिन्ता अक्सर मधेशका सवैमा हुने गरेका छन ।

यस्तो भन्नुको मतलब पहाडमा समस्यै छैन् भन्न खोजेको पक्कै होईन । पहाडमा पनि समस्या छन तर त्यहाँ समुदायले प्रयास गरेको छ र राज्यको बलियो उपस्थिति छ । मधेशको समुदाय मुठ्ठीभरका व्यक्तिले परिचालन गरेका छन् । तिनै व्यक्तिहरू आफूसँग भएका रकम पनि तिनै समुदायमा परिचालन गरेका छन । त्यसैको सहारामा समाजका अगुवा भएका छन । गरिवका ऋणदाता भएका छन । तर सामाजिक संघ संस्था, बित्तिय संस्थाको संस्थागत विकास उनको प्राथमिकतामा पर्दैन । मधेशमा व्यक्ति बलिया छन, सेवा प्रदायक संस्था कमजोर छन । यहाँसम्मकि राजनीतिक दल पनि संस्थागत भएका छैनन् । मधेशमा पार्टीभन्दा व्यक्ति ठूलो मान्ने मनोबिज्ञान छ । भोट पनि व्यक्तिको आधारमा दिने चलन छ । उदाहरणको रूपमा स्वास्थ्य, शिक्षा, बित्तिय संस्था आदिमा हुने खानेवालाको बोलबाला छ, जागिर सरकारीमा गर्छन, वकालत प्राइभेटको गरेका छन । यसरी एउटै व्यक्ति बोक्सी र धामी दुबै भएपछि वास्तविकता थाहा हुने कुरै भएन् ।

मधेशमा बित्तिय संस्था अत्यन्तै न्युन छन्, भएकाहरू पनि शहर बजारमा केन्द्रित छन् । शहर बजारमा गाउँदेहातका गरिब नागरिकको पहुँच छैन् । त्यहाँ पुग्न पनि उनै गाउँका अगुवाहरूको सहारा लिनुपर्ने बाध्यता छ । कृषि विकास बैक किसानभन्दा पनि तिनै ठूला बडाको बैंक बनेको छ । बैंकमा सामान्य किसानको पहुँच छँदैछैन् । ऋण लिन पनि खुसामद गर्नुपर्ने, घुस दिनुपर्ने, कागजी झमेला पनि कम छैन् । कतिपय गरिवसँग धितो राख्ने सम्पत्ति पनि हुँदैन । बैंकको सवै बिकल्प बन्द भएपछि मानिस मिटर ब्याजीसँग जान्छ । जहाँ उसको हरेक कागज साहुले बनाइ दिन्छ । आफू खुसी कागज बनाउँछन् । ऋणीले औंठा अगाडि बढाए पुग्छ । साहुले चिया पनि खुवाउँछन् । आफनो गाडीमा घुमाउँछन् । बोल्दा चिप्लो कुरा गर्छन् । सौहार्दपूर्ण वातावरणमा लेनदेन हुन्छ तर एक महिनापछि साहुको धन्दा सुरु हुन्छ, सम्बन्ध बिग्रिदै जान्छन् ।

मधेशको गाउँ सुगम छन । सवै ठाउँमा बाटाघाटा पुगेका छन् तर अधिकांश ठाउँमा बैंक पुगेको छैन । बैंकमात्र नभएर सहकारी र फाइनान्स कम्पनी पनि छैनन् । नयाँ व्यवस्था आए पछिमात्र मुस्किलले पालिकाको कार्यालयमा विकास बैंकको पहुँच भएका छन् । बित्तीय संस्था नभएपछि मानिस बिकल्प खोज्दैछन् । त्यो बिकल्प मिटरब्याजीमात्र हुन् । त्यसकारण यसको दोषी मिटर ब्याजी त छदै छन् तर उनीहरूलाई दोष लगाएर सरकार वा बित्तीय संस्थाहरू उम्किन सक्दैनन् । जिम्मेवारी राज्यले नै लिनुपर्दछ । ऋणीले लिएको वास्तविक रकम छनबिन गरेर त्यसको सरकारी बैंकको ब्याज समेत साहुले पाउनु पर्छ । र, राज्यले सवै नागरिकलाई सहज ढंगले उत्पादनमूलक कामको लागि कर्जा प्रवाह गर्ने व्यवस्था मिलाउन जरुरी छ ।

 

यो खबर पढेर तपाईलाई कस्तो महसुस भयो ?